VERKOCHT 2003 Savannah MXP-740 VERKOCHT

Zo'n perfect gebouwde en fraai afgewerkte Savannah kom je niet vaak tegen.

De Savannah is een kit (experimental) van de Italiaanse vliegtuigfabriek ICP. Het toestel bestaat voor 95% uit aluminium. Alle plaatdelen zijn uiterst nauwkeurig met behulp van CNC machines vervaardigd, voorgeboord en voorgebogen waar nodig. Het toestel is met blinde klinknagels geklonken.

De bouw van dit toestel is in 2003 afgerond en heeft slechts 50 uur gevlogen. Het toestel is schadevrij en is altijd binnen gestald.

Short Take Off and Landing (STOL)

Het is een STOL type wat wil zeggen dat deze bij een zeer lage snelheid kan vliegen. De stall-snelheid bedraagt slechts 42 km/uur!! Terwijl de hoogste snelheid toch 175 km/uur is.

STOL

Dit dankzij de krachtige en zeer betrouwbare Rotax 912UL van 81 PK die ondanks dat toch uiterst zuinig met brandstof om gaat. De start en landingslengte is slechts 30 40 meter! Nee, dat is geen tikfout. Je kunt bij wijze van spreken op een voetbalveldje landen.

Verder heeft het vliegtuig zogenaamde flapperons. D.w.z. dat de rolroeren en flaps gecombineerd werken: ze werken over de volle lengte van de vleugels om bij zeer lage snelheid toch voldoende stuurmogelijkheid te verkrijgen. De rolroeren worden door middel van een mixer aangestuurd.

panel

Er is een stuurknuppel in het midden geplaatst welke van boven in een "v" vorm is gesplitst waardoor beide piloten kunnen vliegen en er dus ook instructie kan worden gegeven.

Alles is dubbel uitgevoerd, ook de remmen (eigen modificatie). De bediening van de flaps is echter alleen aan de linkerzijde beschikbaar.

De eigenaar heeft zelf enkele wijzigingen aangebracht. Zo heeft hij een verandering in de electrische installatie aangebracht. Deze is in meer groepen verdeeld, waardoor niet alles uitvalt wanneer er een breaker uit gaat. Ook is een tweede landingslicht geïnstalleerd. Deze heeft hij gemaakt door het originele kapje over te tekenen op overgebleven plaatdelen. Deze extra plaatdelen werden als versteviging meegeleverd en moesten er bij de bouw worden uitgebroken of uitgeknipt.

Bouwproces

De eigenaar is eigenlijk meer een bouwer dan een vlieger. Dat kun je niet alleen opmaken uit het slechts geringe aantal vlieguren dat dit fraaie toestel heeft gemaakt, maar je ziet het vooral aan de werkelijk perfecte afwerking en kwaliteit. Tot zelfs in de verborgen hoekjes is alles afgewerkt.

Het fotoboek met 250 bouwfoto's, de bouwboeken, de onderhoudsboeken en alle documenten voor aanvraag van bvl/geluid/modificaties zijn ter inzage beschikbaar.

Prijs VERKOCHT

Een Garmin GPS-map 196 is eveneens te koop voor een heel redelijke prijs.

Aangeboden door

Airvan BV
Kromme Haagdijk 68
5706 LN Helmond

KvK Eindhoven: 17192974
Fax: +31 847 503 738
Tel: +31 6 1979 2107

Interieur

stoelen

Specificaties

  • rotax 912UL
  • max mtow 500 kg
  • geluidscertificaat
  • volledig dubbele besturing, waaronder dubbele remmen
  • afneembare vleugels
  • carburator voorverwarming, alternatieve luchtinlaat
  • dubbele verwarming voorruit/voeten
  • verbeterde voorwielophanging
  • automatische urenteller, op landingsgestel
  • tweede statische poort, rechts
  • hoofd schakelaar (accu)
  • zekeringen uitgebreid en onderverdeeld in 4 groepen
  • brandstofsysteem aangepast
  • reservebrandstofschakelaar vervangen door langere (ICP)
  • inspectieluik, oliepijl
  • wielasdoppen en spinner

Accessoires

  • horizon
  • inlaaddrukmeter
  • inlaadtemperatuurmeter
  • digitale uitlezing trim
  • digitale uitlezing remkleppen
  • tijdklok
  • beveiliging magneetschakelaars
  • strobelicht
  • navigatielichten
  • 2 luxeon landingslichten
  • radio Telex AT920
  • intercom gulfcoast type GCA400
  • starter alarmlicht
  • GPU start plug
  • uitwendige bijlaad contactdoos
  • twee 12 volts pluggen op panel
  • twee opbergkastjes
  • brandblusser
  • GPU plus startkabels

Rotax 81 PK

Klik op de foto voor een vergroting

rotax

Klik op de foto voor een vergroting

rotax